woensdag 26 januari 2011

Van idee tot sieraad, 4

Voorbereiden zaagwerk (optekenen)


Gisteravond lekker gewerkt. Ik kon nog twee schakels uit een oud plaatje zilver zagen. De overige 17 delen heb ik uitgetekend op het nieuwe plaatje zilver (optekenen). Volgende week ga ik die uitzagen. Hiernaast voor de volledigheid de werkvolgorde.
Uiteraard ook gekletst met de medecursisten over van alles en nog wat. Natuurlijk met hen meegedacht over de te maken werkstukken.

  • Hoe dik moet de ring worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je niet elke keer weer moet puzzelen om de onderdelen van de armband op de juiste volgorde te leggen?
  • Moeten de ringetjes nu wel of niet dichtgesoldeerd worden?
Wiard, onze docent, is zo onder de indruk van alles wat op de cursus gemaakt wordt dat hij onze huidige expositie bij de centrale bibliotheek in Alkmaar meer onder de aandacht wil brengen. Hij heeft posters laten maken. Ik hang natuurlijk een paar posters op. Zo weten meer mensen dat we exposeren!

1 opmerking:

  1. Hallo enthousiast cursist :-)

    Heerlijk dat je op dit blog zo uitgebreid schrijft. Ik ben reuze benieuwd hoe je collier er straks gaat uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen