vrijdag 14 januari 2011

Van idee tot sieraad, 2

Het gaat wat worden!
De test met alpaca heeft opgeleverd:
- Materiaaldikte van 1 cm geeft beste resultaat. Ik heb wel even een zilveren schakel gemaakt om te testen of ik deze kon buigen in de gewenste vorm. En dat kon.
- De verbindingsstokjes moeten worden gemaakt met draad van 1,5 mm dikte, anders zullen ze breken tijdens het dragen.
- De stokjes moeten 20 mm lang zijn. Dan kan ik er namelijk nog aan beide kanten een balletje aan maken.

Volgende week ga ik zilver bestellen. Met de huidige prijzen ben ik benieuwd wat het allemaal gaat kosten. Ik heb namelijk een plaatje zilver van 1 mm en zilverdraad van 1,5 mm nodig. Ik moet nog even uitrekenen hoe groot het plaatje en hoe lang het stuk zilverdraad moet zijn.

1 opmerking:

  1. Leuk dat je weer een stukje plaatst. En wat wordt het mooi en vooral apart. Heelijk dat je dat zelf kan maken vind je niet.

    BeantwoordenVerwijderen