maandag 10 januari 2011

Van idee tot sieraad



Afgelopen zaterdag aanwezig geweest op de open dag. Het was gezellig druk en de bezoekers waren stuk voor stuk onder de indruk van de geexposeerde werkstukken. Een aantal bezoekers nam zelf zaag, vijlen en schuurpapier in de hand om een eerste werkstuk te maken.
Mijn dochter was zeer tevreden met haar zelfgemaakte hanger. We hebben er thuis nog een prachtige 'edelsteen' op geplakt.


Vanmiddag ga ik de ketting die ik de vorige cursus gemaakt heb even schoonmaken. Vanaf 18 januari 2011 hebben we expositie in de Centrale Bibliotheek in Alkmaar. Ook dan willen we natuurlijk goed voor de dag komen!


Vanavond weer verder met mijn nieuwe project. Ik wil een zilveren ketting maken met grote schakels. Om een 3d idee te krijgen heb ik de schakels eerst van papier gemaakt. Nu maak ik een aantal schakels van alpaca. Kan ik mooi even uittesten welke verbinding het beste effect geeft. En helaas kom je ook achter de zogenoemde ontwerpfouten......


1 opmerking:

  1. De hanger van je dochter is prachtig, vooral met die 'edelsteen'!

    Jouw hanger heb ik in het 'echie' gezien, nog veel mooier dan op de foto. Vanaf 18 januari allemaal kijken hoor, in de vitrine van de bibliotheek. Echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen